Така дісталась нам робота.
Є в ній і радість, та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу дитячі очі
І-ІІІ ступенів. Спеціаліст вищої категорії, маю
педагогічне звання – учитель – методист.
Кожна
людина має відчути, що вона мусить знайти свою життєву місію. Мартін Лютер Кінг…
І я
її знайшла. Уже 35 років
я сію зерна доброти, засіваю у дитячі душі знання, навчаю їх жити у ногу із
сучасністю. Хочу бути їм просто потрібною.
Я розглядаю кожну дитину як особистість, що
розвивається в процесі навчальної діяльності.
Працюю над
проблемою «Вивчення біології та хімії в контексті особистісно зорієнтованого
навчання». Оскільки метою
особистісно орієнтованого навчання є розкриття інтересів, нахилів, здібностей
учнів, виявлення самостійної творчості кожної особистості, то своїми пріоритетними
завданнями вважаю:
·
організувати
навчання таким чином, щоб учень міг проявити вибірковість стосовно предметного
матеріалу, його виду і форми;
·
мотивувати
кожен вид роботи;
·
будувати
співпрацю з учнями за принципами добра, гуманізму, взаємної відповідальності;
·
створити
умови для розвитку високоморальної особистості, формування стосунків у системі
«особистість-суспільство-держава-довкілля».
Саме у такий спосіб свою роботу спрямовую на утвердження розвивальної, особистісно
зорієнтованої педагогіки, оскільки найвища цінність на Землі – освічена й
вихована людина.
Під час проведення занять використовую активні
форми роботи з учнями: «мікрофон», дебати, метод «Коло ідей», диспути, застосовую
сучасні інформаційно-комунікаційні технології. Застосовую такі методи: «Розминка», «Асоціативний кущ»,
«Сенкан», «Прес», «Обери позицію»,
«Есе».
В ході реалізації даної проблеми активно
впроваджую в
практику роботи елементи сучасних педагогічних технологій, в першу чергу таких
як технологія критичного мислення, проектна технологія, методи активного та
інтерактивного навчання, ігрова технологія. При цьому використовую різноманітні форми організації навчальної
діяльності учнів, в першу чергу такі як індивідуальна, парна та групова.
Протягом останнього часу на уроках
активно використовую сучасні інформаційні технології, що дозволяють підвищити ефективність навчально – виховного
процесу.
Основним
результатом навчання вважаю набуття учнями певних компетентностей, що
становлять складні вміння, які ґрунтуються на знаннях, досвіді та цінностях. Результатом моєї роботи є учні, упевнені у своїх знаннях,
уміннях, навичках.
Свої напрацювання подавала
на ярмарку педагогічних ідей. Це посібники –
«Відоме та невідоме» (2012 рік), «Таємниці води» (2014
рік). Також є дописувачем інтернет – газети «Методичні діалоги», де
розміщувала статті
« Учитель року»,
«Святий Миколай до нас завітав».
Таким чином,
тільки наполеглива і систематична праця, творчий підхід до вирішення
педагогічних завдань, використання методичних інновацій, пов’язаних із
застосуванням інтерактивних методів навчання, у поєднанні їх з традиційними,
дають змогу досягти певних вершин.
Форма узагальнення та апробація досвіду: виступи
на засіданнях шкільного та районного
методичних об’єднань, педагогічних рад. Папка з матеріалами опису досвіду
роботи. Видано брошуру з описом роботи з обдарованими дітьми. Популяризація
передового педагогічного досвіду через організацію тематичних виставок та
стендів, публікації у районній та педагогічній пресі.
Я люблю свою професію за можливість
доторкнутися до вічності, за можливість бути носієм знань для наступних
поколінь. Мені подобається розвивати
творчі здібності дітей, навчати їх здобувати знання. Якщо б прийшлося змінити
свою професію? Не хотілося б, бо це справа мого життя. Якби потрібно було б
почати все спочатку, знову б обрала ту ж професію.
Немає коментарів:
Дописати коментар